1 Eylül 2015 Salı

Vira Bismillah !

Merhaba arkadaşlar, görünen o ki sayfamız artık ciddi bir okuyucu kitlesi tarafından ziyaret ediliyor, bu durum beni çok mutlu etti aynı zamanda üzerimdeki sorumluluğuda artırdı. Blogu açarken amacım ders çalışma sürecine okuyucu arkadaşlarımında dahil olması ve bu durumun beni motive etmesiydi adım adım buna doğru gidiyoruz.

Malum haberlerden öğrendiğimiz kadarıyla açıktan atamalar kasım seçimlerine kadar durdurulmuş bu durumun bizi hayal kırıklığına itmesin çünkü normalde de kurum sınavları kasım aralık gibi yoğunlaşıyor. Önümüzdeki yıl ki kpss içinse bence endişe edilecek birşey yok siz kpss sürecine odaklanın zaten hazırlık aşamasında kendinizle çok başbaşa kalıp, sabır imtihanına tutulacaksınız . "Birşeyin kıymeti çekilen zahmet nispetinde olur" hatırlatmasıyla artık derse ısınma zamanı geldi öncelikle afedersiniz ama kıçınızı sandalyede oturtmaya alıştırın gerekirse ders çalışmayın yinede iki saat kalkmayın o masadan..emin olun kapasitenizin sınırlarının ne kadar yüksek olduğunu göreceksiniz..

Kpss başlayana kadar en yakın ihtimal olan idari hakimlik için ne yapabilirim diye düşünürken kasım veya aralıkta muhtemelen yapılacak sınav için ufaktan çalışmalara başladım. Aslında birkaç aylık çalışmayla bu sınava hazırlanamayacağımı biliyorum ama bir yerden başlamak lazımdı bende vira bismillah dedim başladım önce arkadaşımdan Ahmet Nohutcu'nun kanunname kitabını ödünç alıp yaklaşık 100 sf çalıştım ilk izlenimim şu oldu 2013 te hazırlandığımda notlardan değilde böyle kitaplardan baksaydım dedim, kitap çok anlaşılır ve akıcı tabi pek çok ayrıntıya girmiş ama yazarak çalışmadığım için fazla zaman kaybetmedim. Daha sonra idari yargı için "Hakimlik Kampı" kitabını aldım kitabın anayasa ve idaresini Ahmet nohutcu,  medeni ve borclar kısmını Tan tahsin zapata yazmış kaliteli bir kitaba benziyor içersinde icra iflas hariç hukuk kısmı ayrıca maliye ile iktisatta var 1000 sflık iki cilt halinde biraz kullanışsız ve çalışması zor ama içeriği kaliteli..  Çalışmaya Anayasa'dan başladım ve şimdilik iyi gidiyor..

Daha önceki yazılarımda da belirttiğim gibi hukuka ufak ufak notlar alarak çalışıyorum. Tabi iş hayatının verdiği yorgunluk, İstanbul'un stresi derken geçen haftadan beri günde en fazla iki saat çalışabiliyorum ama önemli olan başlamaktı. Bundan sonra " Hakimlik Kampı " kitabını daha iyi analiz edip size aktaracağım, bana soracağınız sorular veya tavsiyeniz olursa beklerim. Herkese iyi çalışmalar.

4 yorum:

  1. Bu süreci yeni yaşayacak olanlar için gerçekten motive edici yol gösterici bi blog olmuş

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim, sağolun

    YanıtlaSil
  3. Allah yardimcimiz ve yardimciniz olsun, yol gosterme acisindan cok cok faydali bir blog. Yazilarinizin devamini bekliyoruz. Ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  4. teşekkür ederim, yazılarımın hayatınıza katkısı olduğunu duymak beni çok mutlu ediyor..selametle..

    YanıtlaSil