19 Ağustos 2015 Çarşamba

Kurum Mülakatları

Önce Kpss'den yeterli puanı almak için gecenizi gündüzünüze kattınız sonra kurum sınavlarına girmeye hak kazandınız. Bu üçlü sac ayağının son kertesi mülakatlara sıra geldi. Mülakat yazılarını seneye yazmayı düşünüyordum ama mülakatlara girecek arkadaşlar yazmamı isteyince şimdi yazmaya karar verdim. Alandan işi mülakat aşamasına getiren herkes ciddi manada emek vermiştir ve işe girmeyi hak ediyordur.

Mülakatların ne ölçüde gerekli olduğu hususunda bu süreçte adaylar sık sık veryansın ederler. Herkesin temennisi öncelikle liyakatlı kişilerin tercih edilmesi olsada maalesef bazen hakeden insanlar açıkta kalabiliyor. Bazende alandan 90 puan üzerine çıkan ama iki lafı biraraya getiremeyen biraz muhabbet edince kişiliğini çözümlediğiniz kişilerin mülakatı geçememesi gibi bir durumda da komisyonların ne kadar gerekli olduğunu anlıyorsunuz. Bunun dışında; bağımsız idari otoriterler, sayıştay, kaymakamlık gibi zirve mesleklerde komisyonlar kimin alınmayacağına karar veririr derler. Bu tarz temsil meslekleri mülakatları hakkında çokta bilgi sahibi değilim.

Aklıma gelen dört tane mülakat tecrübem var ama iş hayatı ve okuldaki sunumlarında mülakat kadar faydası olduğunu belirteyim. Bu yazıyı okuyup Kpss ye hazırlanmayı düşünen üniversiteye devam eden arkadaşlar varsa sunum fırsatlarını kaçırmasınlar.

Mülakata dair bana göre en önemli şey hazırlıklı gitmek lazım.. Size ilk söylenen şey malum kendini tanıtır mısın? sorusu olacak bu aşamada öncelikle kendinizle ilgili bir metin hazırlayıp ezber yapın. Mülakata gitmeden önce salonda oturma grubuna karşı sunum yapar gibi anlatın :) Metin ezberleme fikrine bir arkadaşımın mülakatta adını söyleyip daha konuşamadığını duyunca karar verdim çünkü hem üzüldüm hemde kaygılandım. Sizinde çok faydasını göreceğinize eminim. Peki nelerden bahsedelim derseniz; aile okul gibi temel şeylere ve ayrışan yönlerinize değinin. Ben daha önce bir bankaya yaptığım proje sonucu aldığım referans mektubundan ve GİB in açtığı proje yarışmasına katıldığımdan bahsettim, özellikle GİB e yaptığım proje komisyonun ilgisini çekti ve hakkımda olumlu bir intiba uyandığını hissettim. Önceden yazıp ezberlediğim konu metni sayesinde işim kolaylaştı.

Mülakatlarda komisyon ve adayın tavrı etkili ayrıca referans konusununda ne kadar önemli olduğu malumun ilamı olsa gerek. Referansı olmayan arkadaşlarımında kaliteli kurumlara girdiğine bire bir şahit oldum. Aslında başta söyleyeceğimi sona bıraktım herşeyin ötesinde; referanslar, kişiler, olaylar ve cümle sebepler sadece vesiledir;  Allah'ın sizin için takdirine teslim olmak lazım. Belki mülakattan elenebilir belki kurum sınavlarında başarısız olabilirsiniz ama emekleriniz kesinlikle zayi olmaz. İnşallah herkes gönlüne göre bir yer kazanır.

Not 1: Mülakatlarda genelde siyah veya lacivert takım elbiseyle bordo kravat tavsiye olunur, siyah liderliğin lacivert kurumsallığın rengidir derler :) ekstra renkler ve bıyık gibi ayrıntılar sıkıntı olabilir ama ben mülakatta bıyıklı bi arkadaşı daha sonra kurumda gördüm.

Not 2 : Havalar çok sıcak olduğu için ders çalışmaya başlayamadım inşallah birkaç hafta içinde çalışmalarımı yazacağım.

Not 3: Bana sorulan sorulardan aklımda kalan borcun unsurları ve pey akçesiydi diğerlerini unuttum.

4 yorum:

  1. Hocam merakla yeni yazılarınızı bekliyoruz

    YanıtlaSil
  2. çok yakında yazacağım, ilginiz için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba ilk defa alandan hazırlanacağım evde çalışmayı düşünüyorum, yazılarınızı okudum kaynak olarak yazmadiginiz var mı bu kaynaklar yeterli mi?Sıfırdan başlayıp kitap alacak biri olarak soruyorum.

    YanıtlaSil
  4. merhaba yazdığım kaynaklar hedefi 75-85 puan arası olanlar içindir, a grubu hazırlık sürecinde arkadaşlarıma yardımcı olmaya çalıştım genelde kaynakların yeterli olduğu görüşündeler. size tavsiyem öncelikle maliyeyi bitirip bi kenara koyarsanız işiniz kolaylaşır. Allah kolaylık versin.

    YanıtlaSil