5 Kasım 2015 Perşembe

Gelir Uzman Yardımcılığı Sınavına Nasıl Çalışılır ?

Soruyu yanıtlamadan önce şu soruya cevap verelim; Gelir uzmanı ne iş yapar ? Vergi dairelerinde tarh, tebliğ, tahakkuk ve tahsil aşamalarında çalışmak üzere görev tanımı yapılan memurlardır. Bilindiği gibi A grubu memurluklarda en fazla alımın yapıldığı ve kurum sınavının görece diğer sınavlara göre zor olmadığı bir sınav içeriği vardır. Bu meslek için bazen 3-4 yılını harcayanlar olduğu gibi kimisi de ilk sınavında kolayca kazanıyor. 1750 kişilik gayet iyi bir alım var önümüzde, sınava bir ay kala daha verimli nasıl çalışırım sorusunu yanıtlamaya çalışalım.

Öncelikle Adem Kılıç'ın çıkmış sorular kitabını çok iyi analiz edin özellikle 2013 ve sonrası sınavlara yoğunlaşmakta fayda var, zaten 2. veya 3. kez çözdükten sonra soruların bir kısmını ezberlediğinizi farkedersiniz. Bazen can sıkıcı hatalar olsa da Adem hocanın kitabı bu yolda önemli bir referans.

İlk olarak klasik kitapları hızlıca bir gözden geçirebilirsiniz. Hukuk için dönüşüm çıkmış sorular kitabına göz atıp hukuk notlarınıza kısa kısa bakın bir birini tekrar eden soruları not edip bir kenara yazın özellikle sebepsiz zenginleşme halleri, borcu sona erdiren durumlar, idari yargıdaki soruları yazın lazım olur :)

Muhasebede; bir soru içersinde bağlantılı 4-5 sorunun olduğu tarzdaki soru tipi genelde tüm guy sınavlarında çıkar yine hangisi faaliyet gideridir, reeskont gideri ve gelirinin  ters kayıt yapıldığı sorular veya dönem sonu hesaplarının sorulduğu sorular,  kpss de olduğu gibi bu sınavda da bolca çıkar.

İktisatta kısa cevaplı bilgi soruları ile karşılaşırsınız genelde makro ağırlıklı bir çalışma izlenebilir yani defalarca Zeyneli bitirmenin manası yok zaman kaybedersiniz. İşletme iktisatını gözünüzde büyütmeden birkaç sayfalık kısa notlara bakabilirsiniz.

Maliye sorularında da borç yönetimi, borcu sona erdiren haller sık sık çıkar ayrıca sınav konularında bazen yer verilmese de vergi hukuku ve tvs soruları çıkar bunlara dikkat etmek gerekir özellikle "hangisi vergi borcunu sona erdirir" sorusu, tahakkuk ve tahsil zamanaşımları sürekli sorulur.

Sınavı hafife almayın bazen iktisat okullarının farkını soran basit gibi görünen bir soruda dikkatinizi ölçerler ve ters köşe olursunuz. Sözün özü daha hassas çalışın ve var gücünüzle derse yüklenin ama gözünüzde de büyütmeyin, Yüksel Bilgili 2013 kpss sonuçları açıklanınca facebook hesabından işin zor olan kısmı bitti kurum sınavları daha kolay olacak demişti ve ben bu yorumu eleştirmiştim sonrasında girdiğim kurum sınavlarında hocanın haklı olduğunu gördüm.

İl tercihleriyle ilgili bişeyler yazacaktım ama listeler açıklandığı için çok gerek kalmadı buna. Bu aşamada sınava girecek tüm arkadaşlarıma başarılar diliyorum, sonuç ne olursa olsun hayat hala devam ediyor. Yine guy, duy, müfettişlik sınavları açılacak siz gayret edin, tevfik ve inayet Allah'tan dır. Selamlar.

29 yorum:

  1. Melih Bey, öncelikle sizi başarınızdan dolayı tebrik ederim .Sahip olduğunuzun mesleğinizden dolayı memnuniyetsizliğin aksine(guy olup bunun için miydi bu kadar çaba diye sarfeden arkadaşlar mevcut) motive edici cümleleriniz için ayrıca zaman ayırıp blog yazdığınız için zorlu süreci olan bu sınava çalışan biri olarak memnuniyet duydum artık takibinizdeyim.Sizden tecrübenize güvenerek kendi çalışmalarımın kritiğini almak isterim . hukuk:(anayasa ticaret icra iflas hariç) maliye:(vergi bütçe tvs hariç) iktisat: para banka ve sonrası hariç) muhasebe(özkaynaklar sonrası hariç) bitirmiş bulunmaktayım. Konu çalışmalarımın bittiği derslerden soru çözerek aynı zamanda konu çalışmamam gereken derslerden konu çalışarak sürece devam ediyorum.Mayıs ayındaki sınav için sizce ideal mi hızlanmam mı gerekiyor? Fikrinizi almak istediğim diğer bir konu makro çalışırken ya da sorusunu çözerken para ile ilgili kısımda problemim olmamasına rağmen para ve bankada biraz zorlanıyorum, anlaşılır uzaktan eğitim videoları yok para banka kısmında. Mahfi EĞİLMEZ hocanın makalelerini okuyup pekiştirmeye anlamaya çalışıyorum Para bank da tavsiye edebileceğiniz bir çalışma öneriniz var mıdır?

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, yorumunuz için teşekkür ederim. Dersler ilgili olarak yazdıklarınızı okuduğumda sınava dair konu açısından yolun büyük kısmını halletiğiniz ortada. İktisat ve hukuğa ağırlık vermişsiniz.Hukukta anayasa fazla zamanınızı almaz ticaret biraz sürer icra iflası sona bırakmak mantıklı, icra iflasta özellikle son yıllardaki değişiklikler soru potansiyeli olabilir. Öncelikle muhasebe de eksik olan yerleri tamamlayın sonrasında diğer alan dersleriyle hallederisiniz. para bankaya dair benimde maalesef çok bilgim yok sadece Abuzer pınar ın kitabını iyi diye duymuştum. Ayrıca gk gy önem verin özellikle burdan 80 ve üzeri net yaparsanız alan puanınızda artar. mayısa kadar zaman var sürekli konu çalışmak yerine konuyu anlayacak kadar bakıp, çözümlü sorulara geçmeniz bence daha çok işinize yarar. başarılar diliyorum

    YanıtlaSil
  3. Melih Bey tekrar merhaba.Bir üstteki yorumun sahibiyim.Sınav geçti,sonuçlar açıklandı derken sonuçlarımı değerlendirmenizi çok istiyorum aktif olarak yazmıyorsunuz artık ama yine de yazmak istedim. netlerim şu şekilde hukuk 13-12 iktisat 17-12 maliye 20-6 muhasebe 6-9 p-35 77 geldi(14 binlerde) p-49 76(12 binlerde) umut var mıdır hocam :)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba kardeşim öncelikle hayırlı olsun. Bu netlerle ve bu puanlarla kesinlikle umut var. Ben guy olduğumda p35 im 81.9 du aynı sınav listesine sınıf arkadaşım sonlarda girdi puanı 73 veya 74 tü galiba netice de ikimizde guy olduk :)
    Netlerine bakınca muhasebede sıkıntı olduğu aşikar bu nokta da Ferhat yıldız çıkmış soruları çözmeni tavsiye ederim ayrıca guy da muhasebe soruları kendine has oluyor guy çıkmış sorularada yönelik çalışmanda fayda var.

    YanıtlaSil
  5. Teşekkür ederim, mesajınız beni guy olma yolunda heyecanlandırdı ve umudumu daha da güçlü kıldı inşallah. Sınav açıldığında dogru il tercihi yapmak önemli anladığım kadarıyla o vakitte tecrübelerinize başvurmak isterim . Çalışmalara başlıyorum çıkmış sorular dahilinde bahsettiğiniz Ferhat Yıldızın özgün sorular ve çıkmış sorular kitapları mevcut. Sağlıcakla kalın.

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim, mesajınız beni guy olma yolunda heyecanlandırdı ve umudumu daha da güçlü kıldı inşallah. Sınav açıldığında dogru il tercihi yapmak önemli anladığım kadarıyla o vakitte tecrübelerinize başvurmak isterim . Çalışmalara başlıyorum çıkmış sorular dahilinde bahsettiğiniz Ferhat Yıldızın özgün sorular ve çıkmış sorular kitapları mevcut. Sağlıcakla kalın.

    YanıtlaSil
  7. Melih bey bu yaş haddi ile ilgili bir sorum olacaktı 15 03 1982 doğumluyum sınava girme hakkım var mı? Kimseden net bir cevap alamadım.Tesekkur ederim..

    YanıtlaSil
  8. Melih bey bu yaş haddi ile ilgili bir sorum olacaktı 15 03 1982 doğumluyum sınava girme hakkım var mı? Kimseden net bir cevap alamadım.Tesekkur ederim..

    YanıtlaSil
  9. Melih bey bu yaş haddi ile ilgili bir sorum olacaktı 15 03 1982 doğumluyum sınava girme hakkım var mı? Kimseden net bir cevap alamadım.Tesekkur ederim..

    YanıtlaSil
  10. Merhaba şimdi 28 kasım 2015 tarihli GUY ilanındaki başvuru şartlarını okudum yaş kısmında 01.01.2015 tarihi itibariyle 35 yaşını doldurmamış olmak (01.01.1980 tarihinde veya bundan sonra doğmu olmak) diyor. yani burdan anladığım siz 31.12.2017 tarihine kadar açılacak GUY sınavlarına girebilirsiniz. Yine emin olmak için Devlet Personel Başkanlığını arayabilirsiniz. Başarılar diliyorum. Allah yardımcınız olsun.

    YanıtlaSil
  11. Merhaba benim puanim 78 mardin yaptim ama değiştirmek istiyorum gelmezsee cok uzulurum cunku bir daha hazirlanamayacim 2 girisimdi calisamiyorum kendimi simdi cok zorluyorum zaten tavsiynizi alabilir miyim

    YanıtlaSil
  12. merhaba Suat bey öncelikle hayırlı olsun. il tercihi konusunda pek çok manüpile yapılıyor, lütfen facebook sayfasındaki gruplardan etkilenmeyin çünkü kötü niyetli pek çok kişi insaları yanıltıyor. Alımın fazla olduğu illeri yazmak tabiki daha mantıklı ama tercihinizi değiştiremezsenizde inş bu puanla sıralamaya girersiniz. şimdi ders çalışmaya odaklanın, adem kılıç ve imeceyi çözün guy sınavının kendine has soru tarzı var, 78 puan gayet güzel bir puan ben başarılı olacağınıza inanıyorum. il tercihinizi netleştirin ve biran önce ders çalışmaya başlayın. sıralama konusu hakkaten kısmet bu konuda hakkınızda inşallah hayırlısı olur. başarılar.

    YanıtlaSil
  13. Teşekkürler melih bey dediginiz gibi hersey nasip işi.Adem kilic çözmeye baslamistim ama il tercihi benim kafami karistirmisti biraz olsun ferahlatiniz tekrardan teşekkürler Allah razi olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah sıralamaya girer ve sınavı geçersiniz. mülakat konusunda tecrübelerden konuşuruz :)

      Sil
    2. Melih bey cok sağolun.Cok şükür sıralamaya girebildim.Sinavida gecersem mutlaka mülakat tecrubelerinizden yararlanmak isterim.Şimdiden teşekkürler=)

      Sil
    3. tebrik ederim inş darısı sınava ve mülakata. şimdi sınava odaklanma zamanı, çıkmış soruları iyi analiz edin sorular size yol gösterir. Elinizden geleni yapın takdir Allah'ın. başarılar.

      Sil
  14. MERHABA puanım 81 ve hangi ili hangi değişkeni dikkate alarak tercih etmeliyim bilemiyorum. Doğu illerini mi yoksa İstanbul gibi kontenjanı fazla olan bir ili mi tercih etmeliyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, öncelikle kontenjan sıkıntısı yaşamadan sınava girme şansınızın yüksek olduğunu düşünüyorum. 2013 yılında kpssden 81.8 le sizin puanınıza yakın bir puan almıştım ve istanbulu tercih ettim. il tercihi konusunda istanbul ve ankara arasında gidip gelmiştim. sorunuz özelinde kendi tecrübemden yola çıkarak cevaplayacak olursam İstanbul iş yoğunluğunun en fazla olduğu, ekonomik olarak memur bütçesini yer yer zorlayan bir şehir ancak kültürel ve sosyal manada kendisiyle kıyas edilecek başka bir yerde yok. Peki ankarayı yazsam nasıl olurdu diye de ara ara aklıma geldiği olur; belki ders çalışmayı bırakmaz yeniden sınavlara girerdim diye düşünüyorum. Bugün aynı puanla il tercih edecek olsaydım listede kendi memleketim varsa onu sonrasında ise bursa, istanbul, ankara, izmir gibi kontenjanı yüksek ve sosyal, kültürel anlamda bana daha çok fırsat sunan bir şehri seçerdim. başarılar diliyorum.

      Sil
    2. Öncelikle çok teşekkürler büyük bir içtenlikle sorumu yanıtladığınız için. Ankara da yaşıyorum ve İstanbul'da yaşamak istemiyorum açıkçası. Antalya çok istediğim bir şehir ama bu sene yüksek kapatacağından korkuyorum, sizce ?

      Sil
    3. Rica ederim, bence şansınız yüksek ama kararı sizin vermeniz en doğrusu, sizi yanlış yönlendirmek istemem. hakkınızda hayırlısı olur inşallah.

      Sil
  15. Merhaba, 1994 doğumlu 2017 iktisat bölümü mezunuyum. Mayıs ayında sınav olacağını varsayarsak 9 ay var. Ve özel sektörde haftanın 6 günü çalışıyorum aynı zamanda.. Bunları göz önüne alırsak atanması nispeten daha kolay olan (en azından merkezi ve sadece GY-GK dersleri) B grubuna mı hazırlanmalıyım, yoksa A grubu. A için hedefim bu kısa sürede GUY kazanabilmek ama 9 ayda yetişebilir mi emin değilim? Tüm enerjimi B grubuna verip, oradan atanıp rahat bir şekilde A ya mı çalışmalıyım?
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba gk-gy kısmından iyi bir net yaparsanız standart sapmanında etkisiyle A grubu puanınıza ciddi bir katkıda bulunabilir bu yönden bakarsak gk-gy kpss sürecinde ister A ister B olsun önemli bir basamak. A grubu ve B grubu kadroları değerlendirecek olursak iibfliler için B grubu kadrolarda çok fazla alım olmuyor A grubunda ise geçen yılı saymazsak kadro sayıları gereği atanmak daha rahat (tabi kurum sınavları ve mülakat süreçlerini bir kenara koyarsak) tabi daha fazla emek gerektirdiği ise bir gerçek.

      Sizin sorunuz özelinde konuyu değerlendirirsek, yoğun bir çalışma temposunda oldugunuz söylediniz eğer çalışmaya devam etmek zorundaysanız tavsiyem b grubuna çalısıp gümrük veya ptt yi kazanmak için çabalayın, işi bırakma imkanınız varsa A grubuna çalışmanızı tavsiye ederim.

      Sil
  16. Cevabınızı merakla bekliyordum çok teşekkür ederim.
    Maalesef işi bırakma şansım yok. Asgari ücretin altında çalışıyor olmama rağmen su an başka bir seçeneğim yok.

    Sizin de dediğiniz gibi B grubundan atanmak sonra A için çabalamak belki daha doğru olur. Isi bırakma imkanım olsaydı kesinlikle A için çabalardım..

    Tekrar teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Allah yolunuzu açık etsin, başarılar.

      Sil
  17. Bende 2016 iktisat mezunuyum. 2017 kpssye kendimi denemek icin girdim. Bir yerde çalişmiyorum. Kpss a Guy icin hazirlanmali miyim, yoksa b grubuna mi yonelmeliyim. Kurum sinavlarinin acilmasi uzun zaman aliyor. Guy sinavi zor mu hocam yardimci olursaniz cok sevinirim cok kararsiz kaldim gecen aydan basladim ders calismaya ama kararsizlik beni zorluyor.

    YanıtlaSil
  18. Merhaba benim tavsiyem A grubuna çalışmanız yönünde olur. Kpss A ortalama birbuçuk yıllık bir süreç, günde 7-8 saat ders çalışmanız lazım bu çalışmanın sonunda belli düzeyde bir puan almanız durumunda Guy, il göç, defterdarlık uzm. yard. yada vmy için kurum sınavlarına girmeye hak kazanırsınız. Kendinize meslek hedefide koymayın guy olmaz mali hizmetler uzmanlığı olur ama şu bi gerçek ki bu meslek gruplarından hangisi olursa olsun kazanabilmeniz için ciddi bir emek ve birikim ortaya koymanız lazım. Bu noktada yapmanız gereken kendinizde azim ve irade görüyorsanız hiç durmayın hemen ders çalışmaya başlayın.

    YanıtlaSil
  19. Merhaba, ben bu sene kamu yönetiminden mezun oldum. Guy veya dediğiniz kurum sınavlarına girebilir miyim iktisat bölümüyle aynı yerlere başvurabilir miyim Bu konuda pek bir bilgim yok açıklayabilir misiniz

    YanıtlaSil
  20. Merhaba 2012 kamu yönetimi mezunuyum KPSS B'den İçişleri Bakanlığına atandım ve 3 yıllık memurum aynı zamanda anneyim. evde ders çalışma imkanım yok. temelimin de çok iyi olduğunu söyleyemem iş yerinde günde 3 4 saatlik çalışmayla 1 yılda yapılabilecek bir sınav mıdır düşüncelerinizi merak ediyorum.

    YanıtlaSil